Rendszeres olvasók

2012. május 3., csütörtök

Birodalmi lépegetők

Sokat gondolkodtam rajta, hogy megírjam-e ezt a posztot, hiszen nem szoktam észt osztani, de a ma látottak megadták a kezdő lökést.

Birodalmi lépegetőknek szoktam azokat a lányokat hívni akik felveszik a magassarkú cipőjüket, viszont menni nem tudnak benne. Ha alaposabban megnézed a járásukat nagyon is hasonlít a Star Wars figuráira.

Magassarkú viselése közben a nők általában magabiztosabbnak, szexibbnek érzik magukat (meg ugye vagyunk mi apróságok akik szeretnének magasnak tűnni tőle). Ez annak is köszönhető, mert  megváltozik a tartásunk, a fenék kissé megemelkedik, a vádli is izmosabbnak tűnik, az egész járás teljesen megváltozik pár centivel a föld felé kerülve. Arról nem is beszélve, hogy sokkal hosszabbnak tűnnek lábaink a topánkákban.

Persze ez szerintem csak akkor igaz, ha tudod is viselni, tudsz benne járni!

Ha még soha nem volt magassarkúd, lehetőleg ne egy 10 cm-es sarkú cipővel kezd! Fő a fokozatosság. Egyáltalán nem ciki 5-6 cm magas cipőkkel kezdeni, még ha a barátnőid mindannyian "horrorcipőkben" járnak.


Én például már egy jó ideje tudatosan vásárolok cipőt magamnak. Régebben ez nem volt rám jellemző, úgy voltam vele, hogy ami a boltban esetleg kényelmetlen volt megvettem azzal a felkiáltással, hogy majd kitágul, hozzászokik a lábam, később már nem fog törni. Rá kellett jönnöm, hogy ez csak a drágább cipőkre igaz, a műbőr hamarabb törik, minthogy kinyúlna, vagy annyira feltörte a lábamat, hogy utána évekig inkább elő sem vettem.Szóval ami a boltban kényelmetlen, nyomja a talpadat, töri a bütyköt, ez később sem fog változni. Inkább járkálj benne a boltba egy kicsit, hogy "kibújjon a szög a zsákból". Érdemes több méretet is felpróbálni, mert attól hogy 37-es lábad van, lehet, hogy magassarkúból jó lesz a 36-os is.
Azt tapasztaltam, hogy a mostani magassarkúknak alacsony a sarokrésze és menet közben simán kilépsz belőle. Én ezt úgy oldottam meg, hogy a Rossmannban kapható sarokemelő vagy valami hasonló nevű bigyó. Van olyan cipőm aminél bevált, de olyan is amihez hiába vettem meg, továbbra is lötyög benne a sarkam. Ma a kolléganőm mondtam hogy egy jó cipész még bokapántot is tud a cipőre tenni, ha más megoldás nem segít.
Mielőtt kilépsz az utcára gyakorolj, gyakorolj, gyakorolj! Ez a titka annak, hogy tudj szépen menni a cipőben. (ma amit láttam mindent vitt, hajlított térdek végig, talp szinte el sem emelkedett a földről, előrehajló felsőtest)

Találtam egy nagyon hasznos kis gyakorlatot arra, hogy hogyan menj kecsesen:
"Gyakorlat:
1. Először nézd meg mi az alaphelyzet. Menj szembe magaddal
egy nagy tükörben és vizsgáld meg mi a kisugárzásod, testérzeted.

2. Most állj meg egy percre, fújd ki a levegőt,
és képzelj el egy csillogó arany fonalat,
mely a fejed tetején keresztül
(koronacsakra) összeköt az éggel.
Képzeld el, hogy ez az arany fonál tart téged,
ezen lógsz le, és és hirtelen eltűnnek
a végtagjaidból a mázsás súlyok.
Képzeld el, hogy súlytalan vagy, húzd ki magad,
és helyezkedj a jelenbe. Ez az állapot, az:
ITT és MOST!..."

Bizonyos fokú egyensúlyérzék is kell a nagyon magas sarkú cipőkhöz. Én ezt anno úgy fejlesztettem, hogy zuhanyozás közben féltalpon próbáltam egyensúlyozni, hol az egyik, hol a másik lábamon. Hogy miért itt, mert ezt mondta a balettmesterem :) De igaza volt, mert a mai napig nincs problémám az egyensúlyérzékemmel. 

Itt két videó, hogy hogyan ne menj, persze nagyon jó tanácsokkal is.

Szóval állak fel, has be, hát egyenes és lehet suhanni.

4 megjegyzés:

  1. Remek bejegyzést írtál, néha én is sétálgattam "Robotzsaru" stílusban és egyáltalán nem esztétikus, inkább nevetséges.

    VálaszTörlés
  2. ÓÓÓÓ, mennyi ilyet látni... :S Én ha sietek, akkor megyek "hajlított" térddel, de nem csak magassarkúban, bármiben.. Persze addig, míg elérem a buszt... ;]

    VálaszTörlés
  3. Sarokfogó a cucc neve. A sarokemelő egy félbevágott talpbetétre hasonlít.
    Van olyan ismerősöm, aki évek óta tipeg magassarkúban, de a mai napig nem megy neki benne a járás. Mindig térdből rogyaszt...
    Viki

    VálaszTörlés